מדוע מומלץ לערוך צוואה?

ד"ר נירית שולשטיין עורכת דין ונוטריון

משרדה של עורכת דין ונוטריון נירית שולשטיין כד"ר למשפטים שם דגש על מקצועיות ללא פשרות לצד אנושיות, הלקוח במשרדה תמיד במרכז תוך דאגה למיצוי זכויותיו.

תחומי עיסוק של משרדה הינם בין השאר:

ייצוג ברכישת דירה, ליווי לקוחות בתהליך של מכירת דירה, סיוע לנפגעי תאונות דרכים ועבודה, טיפול בצוואה ובייפוי כוח מתמשך.

אשמח ללוות אתכם מקצועית ולהעניק מניסיוני רב השנים.

קו מפריד מעוטר
איך משרדנו יוכל לעזור לך?

השאירו פנייה בטופס ואחזור אליכם בהקדם

קו מפריד מעוטר
לשיחת יעוץ והיכרות ראשונית עם ד"ר נירית שולשטיין עורכת דין ונוטריון, בואו נשוחח
אשמח להכיר

כל מי שלא עורך צוואה למעשה בוחר בירושה על פי דין, כלומר על פי חוק הירושה.

האם ההסדר הקבוע בחוק הירושה מתאים לכם? האם אתם מודעים לו?

צוואה היא מסמך משפטי מחייב שמאפשר לכל אדם לקבוע בעצמו מה יהיה גורל נכסיו לאחר מותו. הוראות הצוואה נועדו להגן על רצון המצווה, והוא יכול לשנותן כל עוד הוא כשיר לעשות כן.
מטרתה של הצוואה מניעתית – למנוע מחלוקות, אי-הבנות וסכסוכים במשפחה, והיא עשויה להיות חשובה במיוחד בצמתים רבים בחיינו, לא רק לאחר היציאה לפנסיה.

כיצד לפעול לפני גירושין בענייני צוואה?

לדוגמה כאשר אדם מתכנן להתגרש, ואף בטרם החליט כיצד עליו לפעול ואם בכלל לפעול, בשלב הראשון מומלץ לערוך צוואה כדי שבן הזוג, שממנו הוא מתכוון להתגרש,
לא יירש אותו. גם בנישואים בפרק ב מומלץ לערוך צוואה, כדי למנוע סכסוכים בין ילדי כל אחד מהצדדים, וכדי להסדיר במידת הצורך גם רכוש משותף וזכויות מגורים.

מה קורה במידה ולא קיימת צוואה של ההורים?

ובהקשר אחר: ללא צוואה רכוש של הורים שנפטרו יחולק בשווה בין כל הילדים. ואולם מה קורה כאשר למשל אחד הילדים מתגורר בדירת ההורה המוריש? האם התכוון ההורה לקזז דמי שכירות משווי הירושה של הבן שהתגורר בדירה? האם התכוון שהאחים יאפשרו לו להישאר בדירה עד שיסתדר ויוכל לרכוש דירה משלו? כל עוד דברים אלה אינם ברורים ומפורשים בצוואה, עלולות החלטות אלה להביא לידי מחלוקות וסכסוכים בין האחים.

כאשר עורכים צוואה מומלץ להסביר ולנמק את כוונת המצווה ואת הסיבות להכרעתו, וכן להקפיד על שפה בהירה ופשוטה, שאינה משתמעת לשתי פנים.
לשם כך חשוב להיעזר בעו"ד מומחה לצוואות. עם זה לעיתים יתברר, לאחר ייעוץ משפטי, שמוטב שלא לערוך צוואה. גם החלטה כזאת חשוב שתהיה החלטה מושכלת שנעשתה בשיתוף עו"ד מומחה.

על חוק הירושה וביטוחים

חשוב גם לזכור שנכסי ביטוח – המכונים נכסי לבר עזבון – אינם נכללים בעזבונו של אדם ואינם מחולקים לפי חוק הירושה, והכספים המצויים בהם ניתנים למי שמוגדר כמוטב בפוליסה.
לכן כבר היום ערכו סדר בכלל הביטוחים שלכם, וודאו שהמוטבים בכל הפוליסות, קרנות הפנסיה וקופות התגמולים שלכם הם אכן האנשים שאתם רוצים שייהנו מהכספים.
יחד ניצור מנגנון בהיר שינוסח בהתאם לרצון המצווה כל עוד הוא או היא כשירים ויכולים לבחור מה רצונם, נמנע מחלוקות וסכסוכים ונשמור על שלמות המשפחה.

לסיכום

גם כשמדובר בצוואות – דרך המניעה היא הדרך המומלצת והטובה ביותר.

מדוע מומלץ לערוך צוואה?

*המידע המובא כאן הוא מידע כללי בלבד, ואין לראות בו תחליף לייעוץ משפטי פרטני.

קו מפריד מעוטר
מה נושאי המאמר עד כה?
קו מפריד מעוטר

אהבתם? שתפו הלאה או שמרו

Facebook
WhatsApp
Email
Print
צפו בעוד מאמרים בנושא:
קו מפריד מעוטר
איך אוכל לעזור?