ייפוי כוח מתמשך

ייפוי-כח-מתמשך זוג מבוגרים חותמים על מסמך

מה אם מחר לא תוכלו לתפקד? מי ידאג לכם? מעוניינים להסדיר מראש עניינים אישיים ורפואיים וכן ענייני רכוש למקרה שבו לא תוכלו לעשות כן?

כדי להקל על היקרים לכם שלא יאלצו להתרוצץ בבתי המשפט בבקשות למינוי אפוטרופוס, וכדי להגשים את רצונותיכם המלאים כשאתם במרכז ואתם מחליטים על עצמכם, מומלץ לערוך מבעוד מועד ייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך אייקון

כמה מילים על ייפוי כוח מתמשך

ייפוי כוח מתמשך הוא מסמך משפטי שבו אדם כשיר ממנה אדם אחר שיקבל בשבילו החלטות בתחום אחד או יותר כשהוא עצמו לא יוכל עוד לעשות זאת. התחומים האפשריים לתכנון מוקדם במסמך זה הם התחום האישי, הרכושי והרפואי.

מדובר בכלי חדש יחסית, שנחקק בשנת 2016 (תיקון מס' 18 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות) שמאפשר לאדם למנות אנשים שהוא סומך עליהם שיממשו את רצונו בבוא העת. הסדר זה, הפועל בהתאם לעיקרון של "האדם במרכז", בא במקום מינוי אפוטרופוס, כך שהאדם עצמו בוחר מי ינהל את ענייניו במקרה הצורך.

כדי לתפור יחד את החליפה המתאימה ביותר לאדם, נדרשים סבלנות, זמן ומקצועיות.כדי להעניק שירות מיטבי בתחום ספציפי זה, ההקשבה היא החשובה מכל. עוד לפני תפירת החליפה המתאימה, לפני הפעלת החשיבה והיצירתיות, נחוץ להקדיש את הזמן הדרוש להיכרות האישית, כדי להבין היטב ולסייע למייפה הכוח להביא לידי ביטוי בכתב את רצונותיו האמיתיים, בשל החשיבות העצומה בעריכת המסמך ובשל העדר-אפשרות תיקון לאחר שייפוי הכוח נכנס לתוקף, כלומר ברגע האמת, כאשר האדם אינו כשיר עוד לקבל החלטות בעצמו, אינו יכול עוד לערוך ייפוי כוח חדש, אני מקדישה להיכרות ולעריכת המסמך כשלוש פגישות.

שלבי העבודה שלנו בתיק

קו מפריד מעוטר

פגישת היכרות אישית עם הממנה והמשפחה. הפגישה כוללת הסבר מקיף ודוגמאות כדי שיהיו ברורים חשיבות המסמך, היקפו והאפשרויות הגלומות בו.

קו מפריד מעוטר

הסיבות שלקוחות בוחרים לעבוד
עם ד"ר נירית שולשטיין, עו"ד ונוטריון

גישה אנושית

ליווי אישי ורגיש

יאפשר לכם להסדיר מראש היבטים הנוגעים לאיכות חייכם. חשוב לזכור שמסמכים אלה אמנם ניתנים לביטול אך לא ניתן לערוך ייפוי כוח חדש כשהשלב של היעדר הכשירות מגיע.

ניסיון ופרקטיקה

ניסיון רב שנים

ניסיון שמבוסס על פרקטיקה מעודכנת (כמרצה וכד"ר באקדמיה אני מקפידה על מתודולוגיה סדורה) יאפשר לנו להתאים במיוחד לכם את ההנחיות המותאמות לרצונכם.

ליווי אישי ורגיש

יכולת הקשבה ואמפתיה

אלו מאפשרים להכיר היטב אתכם - את מייפי הכוח ואת מיופי הכוח – כדי לבנות את המתווה המתאים ביותר למשפחה שלכם.

שאלות ותשובות נפוצות

קו מפריד מעוטר

"הקשבה היא אמנות. רבים משמיעים ומעטים מקשיבים. הבנה ואמפתיה יכולות לצמוח רק מהקשבה. רק כך הנתינה היא עוצמתית ומותאמת".

ד"ר עו"ד נירית שולשטיין, עורכת דין מעל 20 שנה, ד"ר למשפטים מטעם אוניברסיטת חיפה, מוסמכת של משרד המשפטים – האפוטרופוס הכללי בשיתוף עם לשכת עורכי הדין לערוך ייפוי כוח מתמשך, הנחיות מקדימות לצורך מינוי אפוטרופוס ומסמך הבעת רצון על פי החוק. השתתפה גם בהכשרת המשך – דגשים בעריכת ייפוי כוח מתמשך לעורכי דין מוסמכים.

המלצות של לקוחות

קו מפריד מעוטר
איך אוכל לעזור?